VOLEJTE  +420 777 696 496     info  AKTUÁLNĚ

  • Máte zdravotní problémy v souvislosti s nadváhou (vysoký krevní tlak, zvýšený cholesterol atp.)?
  • Přibrali jste v souvislosti s onemocněním štítné žlázy, či s klimakterickým obdobím?
  • Přibývalo každý rok kilo ke kilu a nyní je z toho nadváha?
  • Potřebujete jen „kosmetickou“ redukci do 10 kg a zhubnout rychle tzv. do plavek?
  • Už jste mnohokrát začínali hubnout, ale kvůli pomalým úbytkům nebo pocitu hladu jste nevydrželi?

ZDRAVÉ A RYCHLÉ HUBNUTÍ POD ODBORNÝM DOHLEDEM, BEZ POCITU HLADU, NA ÚKOR TUKOVÉ TKÁNĚ, RYCHLÉ A ZARUČENÉ ÚBYTKY HMOTNOSTI, VÍCE NEŽ 50 CHUTNÝCH JÍDEL V NABÍDCE.

Co je bílkovinná dieta?

Bílkovinné (též hyperproteinové nebo ketogenní) diety se využívají k terapii obezity cca 40 let. Jde o běžně rozšířenou metodu redukce tělesné hmotnosti zejména v USA, Kanadě či Francii. Princip spočívá v náhradě 2-4 pravých jídel instantními proteinovými pokrmy s nízkou energetickou hodnotou a výrazně sníženým obsahem cukrů. Tím se do 48-72 hodin dostane organismus do zvláštního metabolického stavu, kterému říkáme ketóza (odtud označení bílkovinných diet jako „ketogenní“). Ketóza je u zdravých lidí zcela přirozený stav. Zaplavení organismu přirozenými ketonovými látkami (které vznikají při trávení hyperproteinových jídel) vede k:

  • vymizení pocitu hladu (počínaje 3. dnem diety)
  • rozvoji dobré nálady (mírně euforizující účinek ketolátek na mozkovou tkáň)
  • úbytku hmotnosti na úkor tukové a nikoliv svalové tkáně

Což lze objektivizovat změřením hmotnosti na tzv. bioimpedanční váze, která stanoví nejen celkovou kilogramovou hmotnost, ale také hmotnost svalové tkáně, kostí a procenta, kterým se na celkové hmotnosti podílí tkáň tuková.

Nabídka proteinových jídel je velice pestrá co do konzistence (nápoje, tyčinky, těstoviny, proteinový chléb apod.) i příchutí (cca 30 sladkých a 30 slaných příchutí), jídla jsou připravována ve specializovaných potravinářských zařízeních ve Francii a Kanadě, neobsahují žádné chemické léky tlumící hlad. Zdrojem bílkovin jsou zcela přírodní suroviny (vaječný bílek, sója, apod.).

4 fáze proteinové diety.

Několik desetiletí lékařské praxe potvrdilo optimální klinický efekt bílkovinné diety, pokud je tato rozdělena do čtyř po sobě následujících fází, kterými musí každý pacient bezpodmínečně projít.
V klasickém protokolu tedy sestává ze čtyř za sebou jdoucích etap, z nichž každá následující má oproti té předchozí trvat dvakrát delší dobu.

1. fáze:
Nahrazení 4 pravých jídel 4 proteinovými jídly + povolená zelenina. Obvyklá rychlost hubnutí u jinak zdravých jedinců je 5 - 7 kg za měsíc.

2. fáze:
Návrat k jednomu „pravému“ jídlu bohatému na bílkoviny, tedy 3 proteinová jídla + povolená zelenina + 1 pravé jídlo. Obvyklá rychlost hubnutí u jinak zdravých pacientů je 3 - 5 kg za měsíc.

3. fáze:
Pozvolný návrat k sacharidům, tedy 2 proteinová jídla + povolená zelenina + 2 pravá jídla, z nichž jedno je již s přílohou /brambor, rýže, plátek celozrnného chleba, atp. Obvyklá rychlost hubnutí u jinak zdravých jedinců je 1 - 2 kg za měsíc.

4. fáze:
Vyvážená strava na základě nových stravovacích návyků, tedy 1 proteinové jídlo + 3 pravá jídla + veškerá zelenina + ovoce denně. Jedná se o fázi stabilizace a osvojení si nových stravovacích návyků prostřednictvím pravého jídla.

Několik doporučení, co po dietě dělat a čeho se naopak vyvarovat.

  • Zaveďte do svého programu pravidelnou fyzickou aerobní aktivitu, tedy nejméně 2x týdně. Golf, jóga ani šachy ke zvýšení energetického výdeje nepřispívají.
  • Trvale se vystříhejte energeticky bohatých látek, které jsou v dnešní době organismu většinou úplně k ničemu (rychlé cukry, živočišné produkty všeho druhu, kravské mléko a produkty  z něj, alkohol).
  • Naučte se jíst pravidelně 4x denně, s minimem jídla na noc.
  • Navykněte si jíst poloviční dávky jídel oproti stavu před redukcí.
  • Potraviny, které jsou předmětem masivních reklamních kampaní, jsou obvykle zdraví nejméně prospěšné.
  • Připravte si 1x denně zdravý přírodní džus z ovoce a zeleniny.
  • Nakupujte potraviny v BIO kvalitě.
  • Naučte se číst obaly a příbalové informace, abyste věděli, co kupujete a jíte.
  • Z jídelníčku zcela eliminujte rychlé cukry a produkty doslazované cukrem nebo umělými sladidly. Pokud už musíte, slaďte medem.
  • Omezte konzumaci kravského mléka a produktů z něj.
  • Omezte spotřebu tučných sýrů, másla a vyhněte se všemu, co obsahuje hydrogenované (ztužené) tuky (margaríny, rostlinné tuky...). Naučte se pravidelně používat kvalitní „panenské“ oleje (získané z prvního lisování za studena), a ty mezi sebou střídejte (olivový, řepkový, ořechový, atd).
  • Zcela opusťte nejškodlivější formy tepelné úpravy jídel (smažení, pečení...). Upřednostněte vaření v páře a marinování.
  • Konzumujte pravidelně vlákninu, naklíčená semena a různé druhy nesolených ořechů.
  • Dávejte přednost zásadotvorným potravinám, mezi které patří: fíky, fazole, špenát, rozinky, mrkev, okurka, saláty, pohanka, ananas, grapefruit, broskev, hroznové víno, meloun, kokos, sója, meruňka, červená řepa, většina druhů ořechů, datle, brambory, kapusta, hodně zralé banány atd.
  • Jako univerzální zdroj omega kyselin poslouží čerstvé ryby a panenské rostlinné oleje (střídat!). Jako sladidlo poslouží med nebo třtinový cukr.
  • Z alkoholických nápojů lze tolerovat v rozumné míře pouze víno, pokud jste při jeho konzumaci schopni dodržet zásady „zdravého pití“: u mužů maximálně 4 dcl za den, u žen 2 dcl, vždy zásadně s jídlem. Víno musí být ušlechtilé, kvalitní.

Cena 1 proteinového jídla od 70 Kč (při 1. fázi je potřeba 4 jídla na den).